U tijeku je 12-dnevno razdoblje prikupljanja potpisa. Podrži me svojim potpisom već danas!

O korupcijskoj aferi u zdravstvu

Uhićenje sada već bivšeg ministra Beroša je poziv na buđenje!

Potrebne su nam korjenite promjene, a predstojeći predsjednički izbori prilika su za početak tog procesa. Hrvatska nije samo ovo nad čime smo zgroženi u ovom trenutku. Ujedno, hrvatsko zdravstvo nisu samo korumpirani ministri i liječnici, već i mnogi ljudi koji predano i pošteno rade svoj posao. Zbog njih smo dužni dovesti Hrvatsku u red. Do svakog od nas je da ne ostanemo pasivni; dolazi vrijeme promjene, a na svima nama je da ovo ne shvatimo kao razlog za odustajanje, nego baš suprotno, slijedeći vukovarske liječničke uzore, kao poziv da baš mi tu promjenu i ostvarimo.

Marija Selak Raspudić je o ovome progovorila kroz više medijskih istupa ovih dana, a na isto se osvrnula i tijekom posjeta Rijeci 16. studenoga 2024. godine:

Znate li u što nas oni danas uvjeravaju? Oni nas uvjeravaju da je svejedno, da građanima Republike Hrvatske korupcija nije bitna. Kažu oni su na to navikli… Oni nas hoće uvjeriti da mi tako razmišljamo, da je nama potpuno svejedno, da smo na korupciju oguglali. Međutim, ja danas s ovog mjesta u Rijeci poručujem da to nije istina. Ja sam toliko pisama dobila od građana Republike Hrvatske, koji su pacijenti, koji su i medicinsko osoblje, koji su ogorčeni ovom situacijom, koji govore o tome koliko su čekali, kako su ih prebacivali kod privatnika, a sada vide da je na tome netko zaradio. Ljudi su bijesni, ljudi su jadni, ali baš zato želim poslati poruku nade – pokažimo im svi zajedno da nećemo na to pristati… Nećemo se miriti s korupcijom ni na kojoj razini, a kamoli s korupcijom u zdravstvu. Korupcija u zdravstvu drugačija je od svih vrsta korupcije, jer ona direktno ugrožava živote građana Republike Hrvatske. To je na razini ratnog profiterstva...”

Više o ovoj gorućoj, aktualnoj temi pročitajte i poslušajte na društvenim mrežama Marije Selak Raspudić.

Podijeli

VAŽNE INFORMACIJE za sve davatelje donacija

1. Ukupna dopuštena vrijednost donacija:

i. Donacije FIZIČKIH OSOBA

Ukupna dopuštena vrijednost donacija fizičke osobe prema pojedinom kandidatu na izborima ne smije prijeći iznos od 3.981,68 eura.

ii. Donacije PRAVNIH OSOBA

Ukupna dopuštena vrijednost donacija pravne osobe prema pojedinom kandidatu na izborima ne smije prijeći iznos od 26.544,56 eura.

 

2. Osobni podaci davatelja donacije

Sukladno članku 28. stavku 1. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma (NN 29/19, 98/19), primatelj donacije dužan je voditi evidenciju o primitku donacija za financiranje izborne promidžbe te će se u tu svrhu od svakog davatelja donacije prikupiti sljedeći osobni podaci:

  • ime i prezime (naziv) davatelja donacije
  • adresa prebivališta/boravišta (sjedišta) davatelja donacije
  • OIB davatelja donacije

 

3. Potvrda primitka donacije

Sukladno članku 28. stavku 1. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma (NN 29/19, 98/19), primatelj donacije će svakom davatelju donacije izdati pisanu potvrdu o primitku donacije sa svim bitnim podacima o donaciji.

 

4.Izjava davatelja donacije

Sukladno članku 25. stavku 6. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma (NN 29/19, 98/19), svaki davatelj donacije dužan je primatelju donacije dostaviti izjavu da se protiv njega ne vodi postupak naplate dospjelih nepodmirenih obveza prema državnom proračunu, odnosno proračunu jedinice samouprave ili zaposlenicima.

 

5. Ugovor o donaciji nakon određenog iznosa donacije

 

Sukladno članku 25. stavku 5. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma (NN 29/19, 98/19), davatelj i primatelj donacije dužni su zaključiti ugovor o donaciji za sve donacije čija je vrijednost veća od 663,61 eura.

 

6. Tko ne može donirati?

Sukladno članku 46. stavku 1. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma (NN 29/19, 98/19), zabranjuje se financiranje političkih stranka, nezavisnih zastupnika, nezavisnih vijećnika, neovisnih lista odnosno lista grupe birača i kandidata od:

–   stranih država, stranih političkih stranaka, stranih pravnih osoba

–   stranih fizičkih osoba, osim državljana drugih država članica Europske unije koji imaju prebivalište ili privremeni boravak u Republici Hrvatskoj prema Zakonu o strancima

–   državnih tijela, javnih poduzeća, pravnih osoba s javnim ovlastima, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u kojima Republika Hrvatska, prema Registru državne imovine, ima više od 5 % udjela ili dionica te javnih poduzeća, pravnih osoba s javnim ovlastima, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u kojima jedinica samouprave ima više od 5 % udjela ili dionica te javnih i drugih ustanova čiji je osnivač Republika Hrvatska ili jedinica samouprave ili su u vlasništvu Republike Hrvatske odnosno jedinice samouprave

–   udruga radnika i poslodavaca

–   udruga, zaklada i fundacija koje zastupaju ili predstavljaju državni dužnosnici ili izabrani dužnosnici lokalne i područne (regionalne) samouprave

–   vjerskih zajednica, humanitarnih te drugih neprofitnih udruga i organizacija

–   fizičkih i pravnih osoba protiv kojih se vodi postupak naplate dospjelih nepodmirenih obveza prema državnom proračunu odnosno proračunu jedinice samouprave ili zaposlenicima

–   jedinica samouprave, osim u slučajevima i na način propisan ovim Zakonom.

 

7. Javna objava financijskih izvještaja o financiranju izborne promidžbe

Sukladno članku 62. stavku 3. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma (NN 29/19, 98/19), Državno izborno povjerenstvo dužno je na svojim mrežnim stranicama osigurati objavu financijskih izvještaja o financiranju izborne promidžbe kandidata, zajedno s propisanim dijelovima iz članka 58. stavaka 1. i 2. spomenutog Zakona.