U tijeku je 12-dnevno razdoblje prikupljanja potpisa. Podrži me svojim potpisom već danas!

Ja sam Marija Selak Raspudić,

filozofkinja, bioetičarka, političarka i aktualna nezavisna saborska zastupnica.

Kao filozofkinja, svoj sam akademski put započela na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, ali nisam željela da moj intelektualni opus ostane zarobljen u teoriji, već sam ga prenijela u politički život s ciljem da naše društvo promijenim na bolje. Nosim titulu doktorice filozofije, no ona za mene nije samo akademsko priznanje, nego koristan alat uz čiju pomoć promišljam svijet i oblikujem svoje političko djelovanje.

Također sam i voditeljica projekta na Sveučilištu u Oxfordu koji omogućava našim najboljim studentima da napišu završni rad pod mentorstvom svjetskih stručnjaka.

Kao jedna od najaktivnijih saborskih zastupnica tijekom prethodnog mandata bila sam predsjednica Odbora za ravnopravnost spolova. Fokusirano sam radila na poboljšanju položaja žena, osiguravajući da se njihovi glasovi uvaže na svim razinama odlučivanja i uspostavi dijalog između žena i muškaraca po pitanju borbe protiv nasilja nad ženama. Za mene borba za ravnopravnost žena nije i ne smije postati rat spolova, nego borba za približavanje spolova zajedničkom djelovanju protiv nasilja i svih ostalih anomalija koje priječe ostvarenje pravednijeg društva u cjelini. Kao predsjednica Odbora za ravnopravnost spolova usmjerila sam se na različite inicijative koje osnažuju žene, omogućavaju postizanje bolje ravnoteže između privatnog i poslovnog života i bolje uvjete na tržištu rada.

Tokom prethodnog saborskog mandata postala sam prepoznatljiva po inovativnim prijedlozima koje sam uvijek razvijala u suradnji sa strukom i znanstvenom zajednicom.

Predlagateljica sam jedinog službenog dokumenta koji se uhvatio u koštac s umjetnom inteligencijom u Hrvatskom saboru, Rezolucije o umjetnoj inteligenciji, čije bi donošenje imalo ključnu ulogu u uspostavljanju etičkih smjernica za razvoj i primjenu tehnologije. Time bismo osigurali zaštitu ljudskih prava i dostojanstva, kao i odgovornu upotrebu umjetne inteligencije. 

U saborsku sam proceduru uputila i Rezoluciju o položaju i pravima starijih osoba s ciljem sustavnog unapređenja kvalitete njihovog života. Ona je jedinstvena jer su je zajedno izradile čak četiri profesorice zagrebačkog Pravnog fakulteta i kroz nju adresirale sve izazove s kojima se susreću osobe starije životne dobi, od nedostatka zdravstvene skrbi i socijalne izolacije do nužnosti osnivanja posebnog tijela za zaštitu prava starijih osoba.

Prethodni mandat završila sam s prijedlogom cjelovite reforme Hrvatskog sabora za čije sam se predlaganje morala izboriti na Ustavnom sudu. Kroz konkretne promjene izložila sam viziju Sabora koji je kvalitetniji kontrolni mehanizam Vlade, koji nije samosvrhovit već je učinkovit i otvoren za građane Republike Hrvatske.
Ne tražim samo prolazne političke bodove, već se zalažem za stvarne sustavne promjene jer politika ne smije biti borba za osobne privilegije, nego služenje općem i javnom dobru. A da nije riječ o prigodnoj floskuli, nego to mislimo ozbiljno moramo svakodnevno pokazivati svojim političkim djelovanjem…
Marija Selak Raspudić se zalaže za stvarne sustavne promjene u Republici Hrvatskoj

VAŽNE INFORMACIJE za sve davatelje donacija

1. Ukupna dopuštena vrijednost donacija:

i. Donacije FIZIČKIH OSOBA

Ukupna dopuštena vrijednost donacija fizičke osobe prema pojedinom kandidatu na izborima ne smije prijeći iznos od 3.981,68 eura.

ii. Donacije PRAVNIH OSOBA

Ukupna dopuštena vrijednost donacija pravne osobe prema pojedinom kandidatu na izborima ne smije prijeći iznos od 26.544,56 eura.

 

2. Osobni podaci davatelja donacije

Sukladno članku 28. stavku 1. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma (NN 29/19, 98/19), primatelj donacije dužan je voditi evidenciju o primitku donacija za financiranje izborne promidžbe te će se u tu svrhu od svakog davatelja donacije prikupiti sljedeći osobni podaci:

  • ime i prezime (naziv) davatelja donacije
  • adresa prebivališta/boravišta (sjedišta) davatelja donacije
  • OIB davatelja donacije

 

3. Potvrda primitka donacije

Sukladno članku 28. stavku 1. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma (NN 29/19, 98/19), primatelj donacije će svakom davatelju donacije izdati pisanu potvrdu o primitku donacije sa svim bitnim podacima o donaciji.

 

4.Izjava davatelja donacije

Sukladno članku 25. stavku 6. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma (NN 29/19, 98/19), svaki davatelj donacije dužan je primatelju donacije dostaviti izjavu da se protiv njega ne vodi postupak naplate dospjelih nepodmirenih obveza prema državnom proračunu, odnosno proračunu jedinice samouprave ili zaposlenicima.

 

5. Ugovor o donaciji nakon određenog iznosa donacije

 

Sukladno članku 25. stavku 5. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma (NN 29/19, 98/19), davatelj i primatelj donacije dužni su zaključiti ugovor o donaciji za sve donacije čija je vrijednost veća od 663,61 eura.

 

6. Tko ne može donirati?

Sukladno članku 46. stavku 1. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma (NN 29/19, 98/19), zabranjuje se financiranje političkih stranka, nezavisnih zastupnika, nezavisnih vijećnika, neovisnih lista odnosno lista grupe birača i kandidata od:

–   stranih država, stranih političkih stranaka, stranih pravnih osoba

–   stranih fizičkih osoba, osim državljana drugih država članica Europske unije koji imaju prebivalište ili privremeni boravak u Republici Hrvatskoj prema Zakonu o strancima

–   državnih tijela, javnih poduzeća, pravnih osoba s javnim ovlastima, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u kojima Republika Hrvatska, prema Registru državne imovine, ima više od 5 % udjela ili dionica te javnih poduzeća, pravnih osoba s javnim ovlastima, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u kojima jedinica samouprave ima više od 5 % udjela ili dionica te javnih i drugih ustanova čiji je osnivač Republika Hrvatska ili jedinica samouprave ili su u vlasništvu Republike Hrvatske odnosno jedinice samouprave

–   udruga radnika i poslodavaca

–   udruga, zaklada i fundacija koje zastupaju ili predstavljaju državni dužnosnici ili izabrani dužnosnici lokalne i područne (regionalne) samouprave

–   vjerskih zajednica, humanitarnih te drugih neprofitnih udruga i organizacija

–   fizičkih i pravnih osoba protiv kojih se vodi postupak naplate dospjelih nepodmirenih obveza prema državnom proračunu odnosno proračunu jedinice samouprave ili zaposlenicima

–   jedinica samouprave, osim u slučajevima i na način propisan ovim Zakonom.

 

7. Javna objava financijskih izvještaja o financiranju izborne promidžbe

Sukladno članku 62. stavku 3. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma (NN 29/19, 98/19), Državno izborno povjerenstvo dužno je na svojim mrežnim stranicama osigurati objavu financijskih izvještaja o financiranju izborne promidžbe kandidata, zajedno s propisanim dijelovima iz članka 58. stavaka 1. i 2. spomenutog Zakona.